با نام و ياد خدا

احتراما به استحضار مي رساند جلسه شوراي دبيران آموزشگاه فضيلت آذرماه در تاريخ91/9/13روز دوشنبه با حضور دبيران محترم در دفتر آموزشگاه تشكيل گرديد.

اهم موضوعات و مطالب مطروحه در جلسه به شرح ذيل مي‌باشد:

·         شروع جلسه با نام و ياد حضرت دوست و عرض تسليت به مناسبت سالگرد پدر خانم مغیثی،برادر خانم بشارتی و تسلیت درگذشت خواهر خانم شاهقلی .

·         سخنراني دبيران گروه ادبيات ،عربي،مطالعات و علوم اجتماعی ( به پيوست صورتجلسه به حضورتان ارسال مي گردد)

·         تشكر از همكاران فعال در اجراي طرح هميار معلم و اعلام اسامی دروس هدف و خواهش از ساير دبيران جهت همكاري بيشتر در اجراي طرح مربوطه مخصوصا در زنگ های اول که به خاطر سرویس همیشه با نیم ساعت تاخیر مواجه هستیم.

·         معرفي دانش آموزان پيشرفته بر اساس نتيجه نمرات و تلاش دانش‌آموزحتي در حد يك نمره جهت تشويق در سر صف و اهداء جوايزبراي تشويق بيشتر دانش‌آموزان و ايجاد رقابت سالم ساير دانش‌آموزان(معرفي دانش‌آموز پيشرفته از هر كلاس،هر دبير يك نفر)

·         آموزش روش‌هاي صحيح مطالعه به دانش‌آموزان توسط دبيران بر طبق نوع درس و روش ياد گيري صحيح در كلاس درس براي دانش‌آموزان و همچنين تمهيدات لازم توسط مشاورين آموزشگاه و ارائه ي برنامه ريزي لازم جهت موفقيت دانش‌آموزان در ايام امتحانات و حضور در كلاس‌هاي درس دانش‌آموزان.

·         تاكيد برحضور دبيران در جلسات گروه‌هاي آموزشي منطقه و داشتن ارتباط مستمر دبيران با سرگرو‌ههاي منطقه و تعامل نظر با آنان طبق بخشنامه ارسالي گروه‌ها.

·         مراجعه دبيران محترم به آد رس وبلاگ گروه‌ها كه در برد دبيران نصب شده جهت انجام كارهاي آموزشي و ارسال نمونه كارها به سايت مدرسه  وتعامل نظر با گروه‌هاي درسي.

·         تدريس دروس طبق آخرين بودجه بندي دروس وتعامل نظر با سرگروهها در رابطه با دروسی که تغییر اتی در آن دروس شده.

·         ارائه راهكار مناسب توسط دبيران براي دانش‌آموزان با توجه به تعطيلي مكرر روزهاي شنبه و یکشنبه  و جبران دروس مربوط به اين روزها توسط دبيران محترم و تشكر از همكاراني كه بدون تاكيد آموزشگاه خودشان زحمت كشيده و براي جبران تعطيلي اين روزها كلاس گذاشته‌اند.

·         طراحي سوالات ترم به صورت تايپ شده و هماهنگي دبيران با هم در طرح سوالات و ارائه سوالات به همراه كليد با توجه به سربرگ طراحي شده آموزشگاه تا تاريخ 20/9/91و با توجه به سطح حيطه سوالات در فهم دانش‌آموزان (نه سخت نه آسان)و رعايت طراحي سوالات (كوتاه پاسخ،چند گزينه‌اي،جا خالي و تشزيحي و ....)

·         ارائه ي ليست نمرات مستمر به دبيران در هفته سوم آذر و دريافت ليست نمرات تا يك هفته قبل از شروع امتحانات.

·         معرفي دانش‌آموزقوي هميارو فعال به دفتر مدرسه جهت تشويق سر صف و همچنين معرفي دانش‌آموزان ضعيفي كه پيشرفت نموده‌اند و اهداءجوايز به آنان.

·         دعوت اولياء و دادن كارنامه عملكرد مهر و آبان و اعلام نمرات آزمون هماهنگ منطقه ای در هفته آخر آذر و بيان نقاط قوي و ضعيف دانش آموزان .

·         بررسي ابلاغ كامپيوتري توسط همكاران و آوردن يك نسخه از ابلاغ توسط همكاران غير موظف.

·         تاكيد به همكاراني كه هنوز پرورنده آنها نقص دارد براي تكميل پرونده ا شان تا هفته آخر آذر.

·         تنظيم فرمي در رابطه با كليه مواردو نكات مورد توجه در طراحي سوالات ،نحوه نوشتن ليست و تحويل اوراق و موارد لازم در طول ايام مراقبت و... به دبيران و لزوم رعايت مواردفرم مورد نظر و تاثير آن در ارزيابي همكاران محترم و دادن فرم و دريافت امضا از كليه همكاران محترم.

·         برگزاري آزمون هماهنگ پیشرفت تحصیلی  و تاكيد براين نکته كه نتيجه آنها در نمره مستمرترم اول تاثير خواهد داشت.

·         تاكيد بر درنظر گرفتن تمامي فعاليت‌‌هاي دانش‌آموزان در طول ترم اعم از كار عملي،فعاليت خارج از كلاس،مطالعه و تحقيق و... در ارائه نمره مستمردانش آموزان توسط دبيران محترم.

·         بررسي وضعيت نمودار در صد قبولي و ميانگين نمرات سال گذشته و بيان دروسي كه دانش‌آموزان در سال گذشته ضعيف عمل نموده اند به دبيران مربوطه و ارائه راهكار از دبيران.

·         استفاده همكاران از مجلات رشدو تشويق دانش‌آموزان براي استفاده از اين مجلات و يا استفاده از اين مجلات در سر كلاس توسط  دبيران

·         برگزاري كلاس‌هاي تقويتي و فوق برنامه قبل از شركت امتحانات و مابين امتحانات(به دليل كمبود جاو هماهنگي با معاون جهت اطلاع رساني به اولياء قبل از يرگزاري كلاس‌هاي فوق برنامه)

·         تشكر از تكميل مدارك،ارائه ي طرح درس سالانه-روزانه-تنظيم سوالات.(همكاراني كه به موقع تحویل داده اند)

·         بررسي وسايل آزمايشگاه توسط دبيران علوم پايه و اعلام نيازها به معاون فناوري .

·         رویت به موقع بخشنامه ها و پاسخ گویی به موقع .

·         شرکت فعال در مسابقات آزمایشگاهی و ارائه گزارش کار و معرفی برگزیده ها به پژوهشسرا.

·         عدم تعطیلی ساعتی در ایام امتحانات و در خواست از دبیران جهت برگزاری کلاسهای تقویتی و شب امتحانی در ایام امتحانات

·         تحویل نمرات مستمر یک هفته قبل از برگزاری امتحانات نوبت اول .

 تشکیل کلاس آموزشی کامپیوتر(تایپ،پاور،محتوای الکترونیکی و .....توسط خانم مغیثی معاون فناوری در روز پنجشنبه 91/9/23.

+ نوشته شده در  ساعت 19:16  توسط   | 
با سلام و تشکر از زحمات شما همکاران گرامی

مخصوصا عزیزانی که با درج مطالب خود در

وبلاگ مدرسه ما را دلگرم می نمایند . لازم به ذکر

 می باشد که با مراجعه به همین وبلاگ می توانید

 نمونه کارهای سرگروههای محترم اداره را مشاهده

نمایید و با انها در ارتباط باشید .

گل - استاک - Stock flower

دبیرستان فضیلت

+ نوشته شده در  ساعت 19:3  توسط   | 
تصاویر زیبا از قران


تصاویری جدید و بسیار زیبا از قرآن با کیفیت فوق العاده بالا

تصاویری جدید و بسیار زیبا از قرآن با کیفیت فوق العاده بالا

تصاویری جدید و بسیار زیبا از قرآن با کیفیت فوق العاده بالا

تصاویری جدید و بسیار زیبا از قرآن با کیفیت فوق العاده بالا

تصاویری جدید و بسیار زیبا از قرآن با کیفیت فوق العاده بالا

تصاویری جدید و بسیار زیبا از قرآن با کیفیت فوق العاده بالا

تصاویری جدید و بسیار زیبا از قرآن با کیفیت فوق العاده بالا

تصاویری جدید و بسیار زیبا از قرآن با کیفیت فوق العاده بالا

تصاویری جدید و بسیار زیبا از قرآن با کیفیت فوق العاده بالا

تصاویری جدید و بسیار زیبا از قرآن با کیفیت فوق العاده بالا

تصاویری جدید و بسیار زیبا از قرآن با کیفیت فوق العاده بالا

تصاویری جدید و بسیار زیبا از قرآن با کیفیت فوق العاده بالا

تصاویری جدید و بسیار زیبا از قرآن با کیفیت فوق العاده بالا

تصاویری جدید و بسیار زیبا از قرآن با کیفیت فوق العاده بالا

تصاویری جدید و بسیار زیبا از قرآن با کیفیت فوق العاده بالا

تصاویری جدید و بسیار زیبا از قرآن با کیفیت فوق العاده بالا

تصاویری جدید و بسیار زیبا از قرآن با کیفیت فوق العاده بالا

+ نوشته شده در  ساعت 18:55  توسط   | 

کارهای انجام شده در ماههای مهر  آبان  آذر عبارتنداز:  ۱-  انتخاب سرگروه  ۲-بررسی طرح درس با توجه به طعطیلا ت رسمی    ۳-استفاده از سایت و معرفی سی دی   ۵-استفاده از کتابخانه درزمانهای مختلف وتشویق دانش اموزان برای استفاده از کتابخانه   ۴- همکاری با کادر دبیرستان وگزارش مشکلات و مسایل موجودو بیشنهادها   ۵-طرح نمونه سوالات امتهانی وحل انها توسط دانش آموزان   ۶-برگزاری برسشهای کتبی وشفاهی به صورتهای مختلف    ۷ -تعیین زمانهای ازمونهای مستمردرطول نیم سال اول   ۸-گروه بندی دانش اموزان وانتخاب سرگروه وهمیار معلم    ۹-جلسات دیداربااولیا وارایه وضعییت درسی وانظباتی   ۱۰-انجام آزمایشهای کتاب با توجه به امکانات ازمایشگاه دبیرستان   ۱۱-انجام ازمایشهای غیر کتاب درسی   ۱۲-کارها و فعالییتهای غیر کتاب درسی عبارتند از: ۱-تحقیق در مورد مطالب مختلف درسی  ۲- درست کردن روز نامه دیواری  ۳-انجام کارگروهی   ۴-درست کردن مولکول آب    ۵-درست کردن بلور نمک طعام توسط دانش آموزان  ۶-نوشتن جدول مندلییف به صورت گروهی.               به امید موفقیت

+ نوشته شده در  ساعت 16:51  توسط   | 

آنگاه که تنها شدی و در جست جوی یک تکیه گاه مطمئن هستی ، بر من توکل نما .(نمل/79)


آنگاه که نا امیدی بر جانت پنجه افکند و رها نمی شوی ، به من امیدوار باش. (زمر/53)


آنگاه که سرمست زندگی دنیا و مغرور به آن شدی ،به یاد قیامت باش. (فاطر/5)

 


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  ساعت 16:50  توسط   | 

مدیریت رفتار با دانش آموز درکلاس درس ، معلم مهربان یا خشن؟!

اساس و بنیان مدیریت رفتار موثر، داشتن روابط مثبت با دانش آموزان است. ارتباط مثبت پیوند محکمی بین شما و دانش آموزانتان بر قرار می کندبدون این پیوند ، توان شما برای تحت تاثیر قرار دادن و هدایت کردن آنها ضعیف خواهد بود .
با رعایت نکات زیر می توانید روابط تان را با دانش آموزان تقویت کنید:
• وقتی دانش آموزان وارد کلاس می شوند با آنها احوالپرسی کنید.
• برای تک تک آنها اهمیت قائل باشید و به تک تک آنها توجه کنید.
• به نظر هایشان با دقت گوش بدهید.
• به آنها مسئولیت بدهید
.
• حتی موقعی که دارید رفتار نامناسبشان را تصحیح می کنید به شأن و شخصیت آنها احترام بگذارید.
• و دست آخر اینکه: «همانقدر که فکر میکنید سزاوارید دانش آموزان به شما احترام بگذارند به آنها احترام بگذارید»..
«موفقیت شما در شغل معلمی آنقدر که به روابط مثبت ، مهربانانه و اعتماد آمیز با دانش آموزان وابسته است به هیچ مهارت ، ایده ،ابزار یا دستور العملی بستگی ندارد». ( پروفسور اریک جنسن)


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  ساعت 16:42  توسط   | 

تربیت از نظر خانواده

به طور  خلاصه از نظر نحوه تربيت كود ك و بطور كلي نحوه اداره سيستم خانواده مي توان 4 نوع خانواده را مشخص كنيم كه عبارتند از:

الف - خانواده خشك و سخت گير ( والدين سخت گير و مستبد)

ب -   خانواده سهل گير و آسان گير

ج -   خانواده گسسته (‌ خانواده پريشان)

د  -   خانواده دمكرات (‌ خانواده سالم )


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  ساعت 16:32  توسط   | 

جلسه شورای دبیران (آذر ماه 91) رشته زبان و ادبیات فارسی در مورخه 91/09/08 روز چهارشنبه  ساعت 11 صبح  در دفتر آموزشگاه دختران فضیلت برگزار گردید و موارد ذیل میان همکاران زبان وادبیات فارسی خانمها: قنبر نژاد،امیری ، رضایی و کیانی مورد بحث و بررسی قرار گرفت .

شرکت در جلسات شورای دبیران آموزشگاه که میان تمامی همکاران و مدیر آموزشگاه برگزار گردید .

موضوع مورد بحث گروه ادبیات " طریقه نوشتن نامه اداری " توسط دبیران ادبیات ارائه شد .

شرکت در مراسم فرهنگی مذهبی که توسط دانش آموزان برگزار گردید

مشورت همکاران ادبیات در خصوص برگزاری امتحانات میان ترم  و نوبت اول

تایپ سوالات طرح شده نوبت اول توسط خود دبیران همراه کلید سوالات در قالب سی دی و تحویل به دفتر آموزشگاه جهت تکثیر سوالات

برگزاری امتحانات مستمر و ثبت نمرات مستمر نوبت اول در لیست و تحویل به دفتر آموزشگاه

پیگیری مجدد وضعبت تحصیلی دانش آموزان ضعیف از واحد مشاوره آموزشگاه و اولیاء ایشان .


برچسب‌ها: نوشته شده توسط, مدینه رضایی
+ نوشته شده در  ساعت 14:50  توسط   | 

گام اول :مدیریت زمان

مدیریت زمان كارها به چند دسته تقسیم می شوند:

۱- كارهای مهم و فوری: این كارها خود به خود انجام می گیرد.

۲- كارهای مهم و غیر فوری: این دسته كارهایی هستند كه افراد موفق و ناموفق را از هم جدا می كنند و معمولا افراد ناموفق آن را به

تعویق می اندازند.




ادامه مطلب
+ نوشته شده در  ساعت 22:24  توسط   | 

مرور قواعد سال قبـــــل

 

       آيا شما جزوه قواعد سالهای گذشته را نگهداری وبه موقع از آن استفاده مي کنيد؟

 

ü  قواعد عربی مثل زنجيری است که هر حلقه نياز مند ارتباط با حلقه های ديگر است .در واقع هر درس پيش نيازی برای درسهای بعدی است .به عنوان مثال  در عربی اول دبيرستان ، يادگيری قواعد ، اهميت بسيار زيادی دارد. زيرا مجموعه ی اين قواعد،تشكيل دهنده ی پايه ونكات مهم دستور عربی دبيرستان می باشد كه تا پايان ، ضرورت دارد شما آن ها را بدانید. مشکل بسياری از دانش آموزان در يادگيری قواعد عربی فراموش کردن مباحث سالهای گذشته است.به عبارتی ديگر پيش نياز لازم جهت ياد گيری درس جديدرا ندارند(قواعد درس عربی فرار است) پس هرچند وقت يک بار مروری بر آن ها داشته باشید.




تجزيه وترکيب(الاعراب والتحليل الصرفی)

 

        بهترين راه جهت به خاطر سپردن قواعد وجلوگيری ازفراموشی آن چيست؟

 

  اگر مي خواهيد قواعد درس عربی را به خوبی ياد بگيريد ،آن را فراموش نکنيد(ملکه ذهن شود) وهرلحظه برای درس جديد آماده باشيدبهترين راه حل اين است، که خودتان را به تجزيه وترکيب جملات وکلمات عربی عادت دهيد(ازجملات ساده شروع کنيد)اگر بتوانيد متن درسها را تجزيه وترکيب کنيد قول مي دهم که از درس عربی لذت خواهيد برد.وهيچ وقت نمره کمتر از انتظار نخواهيد گرفت.آزمايش کنيد از همين الآن شروع کنيد.



پيش مطالعـــــه

 

        آیا تا بحال درسی را که نخوانده ايد قبلاً خودتان آن رامطالعه کرده ايد ؟

 

   پیش مطالعه ی درس عربی و مطالعه ی کلمات جدید و ملاحظه ی متون جدید ، تصویر بهتری از درس ، در کلاس برای شما ایجاد می کند وبهتر مي توانيد با درس ارتباط بر قرار کنيد ؛ به گونه ای که بهتر می توانید در یادگیری درس، مشارکت و فعالیت داشته باشید. از داشتن اشتباه در این مورد هرگز نهراسید . اشتباه ، حقّ یک دانش اموزاست .فقط سعی نماييد اشتباهات را به حد اقل برسانيد.



ادامه مطلب
+ نوشته شده در  ساعت 22:18  توسط   | 

نوع طرح: طرح درس سالانه

كتاب: دین و زندگی

 

دبیر: اعظم حاجیلو

پايه : سوم

 

مدت زمان جلسه:  90دقیقه

دبیرستان فضیلت سال تحصیلی 91


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  ساعت 22:11  توسط   | 

نوع طرح: طرح درس روزانه

كتاب: عربي 2 عمومي

عنوان درس: حروف مشبهه

پايه : دوم

مدت زمان جلسه: 30 دقیقه

نحوه تعامل: گروهي

دبیر: اعظم حاجیلو

موضوع: حروف مشبهه و كاربرد آنها در عربي


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  ساعت 22:9  توسط   | 

جلسه درتاریخ 91/7/17

                                                      بسمه تعالی

اين جلسه با تلاوت آياتي چند از كلام الله مجيد آغاز و از ساعت 12:30 الي 13:30 به طول انجامـيد.

در جلسه در باره شاكله كلّي كتاب عربي اول متوسطه 1 هماهنگي به عمل آمد . نظر همه همكاران اين است كه آموزش عربي در مسير آموزش زبان قرار بگيرد و هدف اصلي اين درس تحت الشعاع مسائل ديگر واقع نشود . درس عربي بايد بتواند ياري رسان آموزش ديني و قرآن و ادبيات باشد و اين كار محقّق نخواهد گرديد مگر در سايه آموزش صحيح و اينكه آموزش عربي به عنوان يك زبان درست انجام گيرد . زباني كه زبان رسمي جهان اسلام و يكي از زبانهاي مهم و بين المللي در سطح جهان است . با موافقت همکاران گروه عربی سوالات هماهنگ توسط سر گروه طرح می شود ونیز نوبت اول همکاران هر کدام برای کلاس تدریس که دارند سوال طرح می شود جلسه با صلوات به پایان رسید

سرگروه : حاجیلو

دبیر عربی ودینی : خانمها ذکی پور و خانم حزباوی

+ نوشته شده در  ساعت 22:3  توسط   | 

فصل ۱

1-.رابطه فرد وگروه برارزش واحترام فرد وهم چنين انتظارات او از ديگران تأثيرمي گذارد

اين عبارت به كدام تأثيرگروه برفرد اشاره دارد؟

الف)خود آگاهي        ب)جهت گيري           ج)اتكا به نفس          د)استقلال

2. نظر جامعه شناسان در مورد تلاش افراد براي برقراري ارتباط با ديگران چيست؟

الف)انسان بالطبع اجتماعي است        

ب)خواسته ها ونيازهاي انسان موجب اجتماعي زندگي كردن او مي شود                  

 ج)بيان نكات مشترك ومشابهت ها عامل زندگي مشترك است

د)تعامل منظم وپايدارزمينه ي تشكيل زندگي اجتماعي را فراهم مي كند

3.شناختي كه ازطريق پرسش از ديگران ويادگيري به فرد منتقل مي شودچه نوع شناختي تلقي مي شود؟

الف)جامعه پذيري         ب)شناخت علمي     ج)شناخت حاصل از زندگي     د)شناخت نادرست

4.كدام تعريف در مورد گروه ملت كامل تراست؟

الف)كلي ترين ماكه يك واحد مستقل است.            

ب)گروهي كه داخل مرزهاي مشخص هستند وداراي دستگاه سياسي مستقل اند.      

 ج)گروهي كه ارزشهاي مغاير با گروههاي ديگر دارند

د)كلي ترين ما كه داخل مرزهاي مشخص زندگي مي كنند ودستگاه سياسي مستقل دارند


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  ساعت 22:1  توسط   | 


بارم بندی درس مطالعات اجتماعي سال تحصیلی 91-90

فصل

نوبت اول

نوبت دوم

شهريور


متن

فعاليتها

متن

فعاليتها

متن

فعاليتها

اول

5

2

1/5

از سه فصل

1 نمره

2/5

1

دوم

5

2

1/5

3

1

سوم

5

1

1

2/5

1

چهارم

-

-

6

2

4

1

پنجم

-

-

5

2

3

1

جمع

20

20

20



ادامه مطلب
+ نوشته شده در  ساعت 21:57  توسط   | 

آمار نشان داده که ذهن انسان در زمان های کوتاه و مکرر بسیار متمرکزتر از زمان های طولانی عمل می کند. بنابراین حتی اگر فقط ده دقیقه برای درس خواندن فرصت دارید، آن را به فواصل زمانی کوتاهتر تقسیم کنید. همچنین بهتر است پس از هر ده دقیقه درس خواندن به خودتان استراحت بدهید.

 

از آنجا که مغز انسان به منظور ساخت پروتئین و تجدید نیرو به زمان نیازمند است، این روش کارایی بسیاری دارد. زمان استراحت به مغز فرصت جذب آموخته ها را می دهد، در مقابل درس خواندن برای مدت زمان طولانی نه تنها کسالت آور است، بلکه باعث خستگی، ایجاد استرس و گیج شدن می شود، در نتیجه قدرت یادگیری را کاهش می دهد.

 


 


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  ساعت 21:41  توسط   | 

آغاز سال تحصیلی جدید ۹۲-۹۱ بهار تعلیم و تربیت را به همه همکاران ارجمند و دانش آموزان گرامی تبریک عرض نموده و موفقیت همگان را از خدواند منان آرزو می نماییم.

کارجامعه شناسی  توانایی اندیشه ورزی خلاق ودور نگه داشتن خود از(عقاید از پیش تصور شده)پیرامون روابط اجتماعی است     "آنتونی گیدنز"


اولین جلسه گروه علوم اجتماعی در مورخه91/7/19 در محل آموزشگاه دبیرستان دخترانه فضیلت با حضور اعضای گروه برگزار شد. دومین جلسه بعد از خاتمه امتحانات ترم اول و با محوریت تجزیه و تحلیل نتایج امتحانات در راستایی بهبود وضعیت موجود دروس علوم اجتماعی بویژه مطالعات اجتماعی پایه اول برگزار شد.

در چند سال اخیر درس مطالعات اجتماعی به عنوان یکی از دروس اساسی پایه اول از افت شدیدی برخوردار است.


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  ساعت 21:35  توسط   | 
خدا تنها روزنه امیدی است که هیچگاه بسته نمیشود ... تنها کسی است که با دهان بسته هم میتوان صدایش کرد ... با پای شکسته هم میتوان سراغش رفت ... تنها خریداریست که اجناس شکسته را بهتر برمیدارد ... تنها کسی است که وقتی همه رفتند میماند ... وقتی همه پشت کردند آغوش میگشاید ... وقتی همه تنهایت گذاشتند محرمت میشود ... و تنها سلطانی است که دلش با بخشیدن آرام میگیرد نه با تنبیه کردن.خدا را برایت آرزو دارم.

+ نوشته شده در  ساعت 19:38  توسط   | 
خداياشرح غم خواندن چه سخت است،زداغ لاله پژمردن چه سخت است،نميداني كه بادست بريده ز پشت اسب افتادن چه سخت است،اگرتيري درون چشم باشد،نميداني زمين خوردن چه سخت است،نميداني كه باچشمان خونين،جمال فاطمه ديدن چه سخت است،كنارعلقمه بامشك خالي،ببين شرمنده گرديدن چه سخت است،صلي الله عليك ياابالفضل العباس. باعرض سلام وتسلیت ایام سوگواری بزرگ مردان تاریخ بشریت. 
موضوع: برگزاری جلسه ادبیات.
روز تشکیل جلسه:چهارشنبه ۲۴آبان ماه ۱۳۹۱.
حضارین درجلسه:خانمها:قنبرنژاد_امیری_رضایی_کیانی.
موارد مورد بحث درجلسه:
۱_بررسی ضعف درسی دانش آموزان.
۲_تعیین سرگروههای درسی وهمیار معلم.
۳_بحث درمورد بودجه بندی درسها.
باتشکر.
نوشته شده توسط م.رضائی.
+ نوشته شده در  ساعت 18:53  توسط   | 
با تشکر از گروه ریاضی آموزشگاه  دوستان منتظر نمونه سوالات و پیشنهادات  شما هستیم 



مدیر آموزشگاه فضیلت

+ نوشته شده در  ساعت 12:39  توسط   | 
فرا رسیدن ایام سوگواری امام حسین (ع) و یاران باوفایشان را تسلیت می گوییم 






+ نوشته شده در  ساعت 12:36  توسط   | 
به نام خدا

صورتجلسه ۱ گروه رياضي دبيرستان فضيلت

اعضاي جلسه: پورمهدوي- اقليمي- مقصدي- رحيمي

دبير جلسه: پورمهدوي

تاريخ جلسه: ۱۵/۰۸/۹۱

موضوع جلسه: بيان نظرات و توافقات لازم براي تدريس كتاب ها


شرح جلسه:

۱- مشكل كلاس سوم رياضي مطرح شد مبني بر اينكه دانش آموزان اين كلاس فعال نيستند و از لحاظ علمي ضعيف اند و با توجه به اينكه دروس حسابان و هندسه ۲ از دروس اصلي آن ها است و هر كدام از اين دروس نياز به تلاش دانش آموز و حل تمرين زياد جهت يادگيري دارند؛ دبيران مربوطه ملزم به ايجاد انگيزه در دانش آموزان با مساعدت كادر دفتري شدند.

۲- دبير پايهء دوم رياضي تصميم گرفت فصول كتاب را به ترتيب زير تدريس كند:

فصل ۲- فصل ۳- فصل ۱- فصل ۴- ....

۳- مقرر شد در هر جلسه يك مطلب رياضي مطرح و پيرامون آن بحث شود. در اين جلسه همكاران در مورد مفهوم پوشا بودن تابع بحث نمودند كه چكيدهء آن به شرح زير است:

تابع F را پوشا گوئیم هرگاه به ازای هر مقدار از y از بُرد تابع، x اي از دامنه موجود باشد به طوريكــــــــــه 

F(x)=y باشد. حال اگر تابعي داشته باشيم و بخواهيم پوشا بودن آن را بررسي كنيم به دو صورت جبري و هندسي مقدور است.

در روش هندسي ابتدا نمودار تابع را رسم كرده و سپس اگر به ازاي مقادير مختلف از بُرد، هر خط موازي محور xها نمودار را حداقل در يك نقطه قطع كند تابع پوشاست.

در روش جبري ابتدا بايد x را برحسب y بدست آورده سپس محدوديت هاي y را در نظر گرفته و بُرد را تعيين كنيم و نتيجه را با مجموعهء هم دامنهء تابع مقايسه كنيم؛ در صورت يكسان بودن تابع پوشاست و در غير ِ آن تابع پوشا نيست. همچنين بيان مثال نقض جهت اثبات پوشا نبودن يك تابع كفايت مي كند.

مثال) بررسي پوشا بودن تابع زير:

F: ℝ → ℝ و y= x2 - 5

 روش هندسي:

با توجه به اينكه تابع از ℝ → ℝ تعريف شده و اطلاع از اينكه هر خط موازي محور xها نمودار تابع را قطع نمي كند( مانند خطوط رسم شده در شكل ) تابع مورد بحث پوشا نيست.

 روش جبري:

1- مثال نقض: تابع y= x2 - 5 پوشا نيست زيرا به ازاي y= -6 مقداري در دامنه وجود ندارد،به قرار زير

y= x2 – 5 ⇒ -6= x2 – 5 ⇒ x2= -1

2- بُرد تابع (∞+ و -5] است در صورتيكه هم دامنه ℝ است پس تابع پوشا نيست، به توضيح زير:

y= x2 – 5 ⇒ y+5= x2 ⇒ x= ±√ y+5   ⇒ y+5 ≥ 0 ⇒ y ≥ -5

 

 

 

+ نوشته شده در  ساعت 2:53  توسط   |